Onlangs kreeg ik van iemand een vraag over de brandingpakketten die op mijn pagina Bedrijfsfotografie staan. Hoe werken deze nou precies? Loop jij met dezelfde vraag rond? Lees dan vooral dit artikel, ik leg het je uit!
Waarom fotografie voor branding?
Vroeger, voordat ik ging stoppen met mijn bedrijf (2019), verkocht ik alleen losse uren fotografie. Dit werkte op zich goed, want het is overzichtelijk voor opdrachtgevers. Je gaf me een opdracht, ik fotografeerde en nadat ik de foto's bewerkt had leverde ik ze aan. Het klinkt gek, maar je huurt mij niet alleen in voor foto's, maar ook als professional in beeld. Meedenken over hoe je fotografie kunt inzetten om de gunfactor te krijgen is iets wat ik het liefste doe.
Wat krijg je bij zo'n brandingpakket?
Bij een brandingpakket krijg je 2 uur (bij Standaard) of 4 uur (bij Uitgebreid) fotografie, inclusief nabewerking. Het verschil met 'losse' uren fotografie is dat er ook een kennismakingssessie / brainstorm van ongeveer een uur aan vooraf gaat. Tijdens deze sessie gaan we kijken welke foto's jouw bedrijf nodig heeft om een kickstart te geven aan jouw branding. We gaan natuurlijk geen foto's maken zonder een goed plan! De brainstorm kan live (onder het genot van een kop koffie of een lekker glas speciaalbier) maar ook Corona-proof via Skype.
Jouw bedrijf wordt persoonlijker
Dat is wat je wilt bereiken. Jouw bedrijf moet persoonlijkheid uitstralen. Mensen willen zaken doen met andere mensen (dit geldt voor zowel B2B als B2C) en moeten een goed gevoel krijgen met jouw bedrijf en de mensen die bij jouw bedrijf werken. Het maakt trouwens niet uit of je een freelancer bent of dat je personeel in dienst hebt. Voor elk bedrijf zijn gave foto's te bedenken! We maken overigens géén foto's van jouw medewerkers voor een witte achtergrond, maar het liefst in hun eigen werkomgeving. Nét alsof ze écht aan het werk zijn. Alleen dan laat je zien wat jouw bedrijf doet.
Wie wil jij zijn?
Misschien vraag je jezelf af waarom bij dit artikel een foto van mijzelf staat, met een glas bier in mijn hand. Dit is een goed voorbeeld van hoe je beeld kunt inzetten om een expert te worden op een bepaald vakgebied. Ik heb jaren op mijn eigen bierblog geschreven en mede door het gebruik van 'lekker' beeld, kwam ik hierdoor over als iemand die weet waarover hij praat. Ik ben ermee zelfs op landelijke tv en radio gekomen als bierkenner. Ik kan me voorstellen dat jij met jouw bedrijf ook als expert gezien wilt worden. Denk er eens over na: op welk vakgebied ben jij de expert? Vertellen de beelden op jouw website hetzelfde verhaal?
Wil jij ook expert worden?
Neem dan allereerst even contact met me op, dat is een goed begin. Vul onderstaand formulier in, dan gaan we snel een kennismaking inplannen. Heb je al duidelijk wat je wilt laten fotograferen en heb je geen brainstorm nodig? Dat kan natuurlijk ook. Dan maak ik graag een voorstel die past bij jouw wensen!