In mijn vorige artikel schreef ik al eens over de schoorsteen van de fotograaf: die moet roken. Daarom is het natuurlijk handig als je regelmatig foto’s laat maken. Er is overigens nóg een reden waarom het handig is en dat is een voordeel voor jou. Goede foto’s zijn namelijk essentieel voor jouw merk, en het regelmatig vernieuwen ervan kan je veel opleveren. In deze blog leg ik je uit waarom je geregeld nieuwe foto’s zou moeten laten maken.
De tijd staat niet stil
Of het nou gaat om jou als ondernemer of om jouw bedrijf: de tijd staat niet stil. Mensen veranderen, ze worden ouder, vertrekken bij je bedrijf of er komen juist nieuwe medewerkers bij. Misschien werk je nu aan heel andere projecten dan een jaar geleden. Het zou zonde zijn als jouw team nog steeds op de website staat alsof ze tien jaar geleden jong waren en de wereld veroverden, terwijl dat allang niet meer de realiteit is. Regelmatig nieuwe foto’s laten maken zorgt ervoor dat jouw visuele communicatie altijd actueel blijft. Het laat zien dat je in beweging bent en meegaat met de tijd.
Elk seizoen heeft zijn charme
Behalve de winter, want ik heb een hekel aan kou. Grapje natuurlijk. Maar serieus, elk seizoen heeft zijn eigen unieke uitstraling en kan een andere sfeer aan je foto’s geven. Denk aan het frisse, optimistische gevoel van de lente, de warme gloed van de zomer, of de knusse kleuren van de herfst. Door gedurende het jaar nieuwe foto’s te laten maken, kun je deze seizoensgebonden sfeer benutten om jouw bedrijf op een aantrekkelijke manier te presenteren. Een frisse uitstraling het hele jaar door.
Nieuwe ontwikkelingen in jouw bedrijf
Je wilt jezelf neerzetten als innovatief, maar op je foto’s staan nog steeds de Commodores 64 uit het jaar nul? Dat kan natuurlijk niet. Als jouw bedrijf vooruitgaat, is het belangrijk om die vooruitgang ook te laten zien in je visuele communicatie. Heb je nieuwe apparatuur, nieuwe ruimtes of ben je verhuisd naar een moderner kantoor? Dat zijn perfecte redenen om nieuwe foto’s te laten maken. Laat zien dat je met de tijd meegaat en toon jouw klanten dat je niet stilstaat.
Jouw bedrijf groeit, dus jouw beeldmateriaal ook
Naarmate je bedrijf groeit, groeit ook je aanbod, je team en je expertise. Het zou zonde zijn als die groei niet terug te zien is in je foto’s. Nieuwe projecten, nieuwe klanten en misschien zelfs nieuwe producten vragen om nieuwe beelden. Regelmatig nieuwe foto’s laten maken zorgt ervoor dat je visuele identiteit meegroeit met jouw bedrijf. Het is niet alleen een goede manier om te laten zien wat je doet, maar ook om nieuwe kansen en samenwerkingen aan te trekken.
Consistentie is key
Ook al wil je met nieuwe foto’s blijven vernieuwen, consistentie in jouw uitstraling is net zo belangrijk. Regelmatig nieuwe beelden laten maken door dezelfde fotograaf zorgt ervoor dat je visuele identiteit consistent blijft, terwijl je toch blijft vernieuwen. Het helpt om herkenbaar te blijven voor je klanten, terwijl je steeds weer iets nieuws te bieden hebt.
Op zoek naar nieuwe foto's?
Het is duidelijk: met regelmatige, nieuwe foto’s blijf je actueel, toon je je innovatie en zorg je voor een frisse uitstraling. Kijk dan eens rond op mijn pagina over bedrijfsfotografie. Ik vind het altijd leuk om eerst even kennis te maken voordat we gaan schieten, maar je kunt ook gelijk een fotoshoot inplannen. Ja, dat kun je zelf, met twee vingers in je neus met mijn inplantool.