Volgend artikel
De website van jouw bedrijf staat niet online om stof te vangen: hij moet bezoekers verleiden om contact op te nemen of om gelijk jouw product af te nemen. Hoe je jouw website onweerstaanbaar maakt voor de bezoeker? Met goede fotografie!
Een website waar alleen maar tekst op staat is niet echt aantrekkelijk voor iemand die niet graag van lezen houdt. Het grootste gedeelte van de mensen zijn visueel ingesteld, dus waarom zou je deze personen niet op hun wenken bedienen? Wist je trouwens dat beelden door onze hersenen vele malen sneller worden verwerkt dan tekst? Je zult dus moeten zorgen dat het verhaal dat jij vertelt op jouw website versterkt wordt door beeld. Als je erachter wilt komen wat voor beelden je nodig hebt, zul je moeten kijken naar de structuur van jouw website. Deze structuur gebruik je als 'kapstok'. Op welke pagina komen de beelden te staan? Welk verhaal wordt op deze pagina verteld? Wanneer je dát duidelijk hebt, kun je gaan nadenken welk beeld daar het beste bij past.
Dit zeg ik niet alleen omdat ik fotograaf ben en wil dat ik of mijn collega's aan het werk blijven: op jouw bedrijfswebsite horen geen stockfoto's. Een stockfoto kan prima wanneer je bijvoorbeeld beeld nodig hebt ter ondersteuning van een blog (bij gebrek aan een foto), maar niet als de beelden jouw bedrijf moeten vertegenwoordigen. Dan wil je toch dat de mensen die bij jouw bedrijf werken op deze foto's staan? Niet die lachende heer of dame die ook op de website van de buren staat. Je maakt jouw website persoonlijk door eigen beeldmateriaal. Als jouw website persoonlijkheid uitstraalt, wordt deze onweerstaanbaar. Jij hebt namelijk het leukste bedrijf van de hele wereld. Gooi daarom de deuren van jouw bedrijf wagenwijd open en #laatzienwatjedoet.
Dus, je wilt een website hebben die onweerstaanbaar is? Gebruik dan enkel beeld dat van goede kwaliteit is. Je ziet nog vaak websites waar foto's op staan die een matige of slechte resolutie hebben en over- of onderbelicht zijn. Kijk eens kritisch naar de foto's op jouw website: word jij daar warm van? Zo niet, dan is dit niet de juiste foto, want waarom zou iemand anders er dan wel warm van worden?
Ik kan me voorstellen dat je het lastig vindt om de juiste foto uit te kiezen. Vaak helpt het als iemand van buitenaf meekijkt en je helpt met de selectie (en productie) van beeldmateriaal. Tadaa! Hier ben ik. Ik help je graag met de fotografie van jouw bedrijf. Neem je hieronder even contact met me op?