Bedrijfsfotografie

Ondernemers zijn trotse mensen. Ze hebben al hun energie gestoken in het opbouwen van hun eigen zaak en willen dit aan iedereen laten zien. Ze dromen over hun onderneming, als ze al kunnen slapen en niet nachten wakker liggen. Dat hoort er ook bij namelijk. Als je vraagt hoe het met ze gaat, zullen ze vaak beginnen over hun werk. Soms zie ik websites van bedrijven waar nog verkeerd wordt omgegaan met fotografie. Er wordt gebruik gemaakt van middelmatige (stock)fotografie, waarschijnlijk omdat ze horen van anderen dat er foto’s geplaatst moeten worden op een website. Een website wordt veel persoonlijker en betrouwbaarder als u gebruikt maakt van uw eigen foto’s.

Welk bedrijf kiest u?

Een goed voorbeeld waarbij een professionele presentatie belangrijk is, zijn hotels. Stel je eens voor: u wilt met uw partner eens lekker weg van alle stress. Jullie besluiten om een weekendje of een weekje weg te gaan. Op internet bekijken jullie een aantal hotels. Aan het eind van de zoektocht blijven er nog maar twee hotels over, die beide dicht bij het centrum zijn, beschikken over een tv op de kamer en beide hotels hebben een restaurant. Daarnaast is de prijs vrijwel identiek. Toch is er een verschil tussen de pagina’s van de twee hotelkamers. Bij de ene ziet u op de foto dat het bed onder de kreukels zit, de kussens niet recht liggen en er allemaal vegen op de spiegel in de badkamer zitten. Ook zijn er geen foto’s van het restaurant, wellnessruimte, receptie, het pand en de omgeving te zien. Welk hotel zou u kiezen? Dit werkt ook zo bij andere bedrijven. Een professionele presentatie trekt de potentiële klant over de streep om contact met u op te nemen voor meer informatie of een afspraak.

Deze diashow vereist JavaScript.

Mijn werkwijze

Fotografie is volgens mij een belangrijke investering. Om de hoogte van deze investering voor mijn opdrachtgever zo laag mogelijk te houden, vind ik het fijn om gericht te fotograferen. Dit houdt in dat we van te voren kijken naar wat voor foto’s nodig zijn. Tijdens een kennismakingsgesprek kijken we naar uw werkzaamheden, de stijl van de foto’s en het medium waar de foto’s voor gebruikt gaat worden. Als de foto’s bijvoorbeeld op uw website komen te staan, kijken we naar de boodschap van de pagina. Weet u niet precies wat voor foto’s u nodig heeft? Dan zet ik graag mijn creativiteit in om hier samen uit te komen!

Nadat we hebben bepaald wat voor foto’s we gaan maken, zal ik een checklist maken zodat we tijdens het fotograferen onderwerpen kunnen afvinken. Mijn ervaring is dat dit voor beide partijen erg fijn werkt, omdat je hiermee voorkomt dat je langer bezig bent met fotograferen dan nodig is.

Tarief

Omdat de ene opdracht de andere niet is, stuur ik u graag een op maat gemaakt voorstel. U kunt via het contactformulier op deze site een voorstel aanvragen.

 

Close